Palaudu synnytyksestä -kurssi

Oletko synnyttänyt hiljattain? Haluaisitko palata pikkuhiljaa liikunnan pariin, mutta et ole varma kuinka se on turvallisesta toteuttaa? Epäiletkö vatsalihasten erkaumaa? Haluatko vahvan ja toimivan keskivartalon tai päästä ehkäpä eroon selkäkivuista? Tämä ryhmä on tarkoitettu juuri sinulle!

Kurssiin sisältyy sekä yksilökäyntejä että ryhmätreenejä

Synnytyksen jälkeen lantionpohja ja keskivartalo tulisi ottaa huomioon kaikessa liikunnassa. Oikeilla ohjeilla vältät virtsankarkailun, vatsalihasten erkauman ja laskeumat. Kurssiin sisältyy 2 yksilökäyntiä äitiysfysioterapeutille, 4 ryhmätreeniä ja kotiharjoitteluohjeet kurssin ajalle. Tällä kurssilla opit, mitkä ovat sopivia liikkeitä, mitä liikkeitä tulisi välttää ja kuinka pääset liikunnan pariin turvallisesti.

Kurssi sopii sinulle, jos...

  • Olet synnyttänyt n. 2-6kk sitten
  • Haluat palautua synnytyksestä lempeästi, mutta tehokkaasti
  • Olet epävarma kuinka liikuntaa tulisi lisätä synnytyksen jälkeen
  • Haluat saada asiantuntevaa ohjausta kuntoutumiseen
  • Oma hyvinvointi on sinulle tärkeää
  • Haluat välttää virtsankarkailun ja gynekologiset laskeumat
  • Haluat kuntouttaa vatsalihasten erkauman tai ennaltaehkäistä sen syntymisen

Mitä kurssilla tehdään

  • Kurssi koostuu kahdesta henkilökohtaisesta fysioterapiakäynnistä sekä neljästä ryhmätreenistä. Ryhmätreenit ovat joka toinen viikko. Tarkemmat aikataulut alempana.
  • Ensimmäinen yksilöfysioterapiakäynti (Äitiysfysioterapia 60min) käydään ennen ensimmäistä ryhmätreeniä
  • Yksilökäynnillä kartoitetaan kehon tilanne, tutkitaan vatsalihasten erkauma, lantionpohjan lihasten kunto ja mahdolliset arvet
  • Ryhmätreeneissä aloitetaan keveillä kehoa avaavilla harjoitteilla sekä lantionpohjan tunnistamisharjoitteilla. Treenien edetessä siirrytään keskivartaloa aktivoiviin harjoituksiin ja pikkuhiljaa koko kehoa vahvistaviin harjoituksiin. 
  • Kurssi sisältää myös videoidut kotiharjoitteet
  • Ryhmätreenien jälkeen sovitaan toinen yksilöfysioterapiakäynti, jolloin tutkitaan uudestaan kehon tilanne ja saat ohjeet jatkoa ajatellen
  • Kurssin kesto on noin 2kk

Miten Hyödyn Kurssista?.

  • Yksilökäynneillä saat tarkan fysioterapeuttisen tutkimuksen keskivartalon ja lantionpohjan tilanteesta
  • Tukenasi on äitiysfysioterapiaan ja tuki- ja liikuntaelinvaivoihin erikoistunut fysioterapeutti
  • Saat tarkat ohjeet kuntouttamiseen ja opit myös itse arvioimaan mitkä harjoitteet tai liikuntalajit sopivat sinulle
  • Ohjeet ovat turvallisia ja harjoittelussa edetään nousujohteisesti ja järkevästi
  • Yksittäisinä kertoina koko paketin hinnaksi tulisi 402e, mutta tämän kurssin hinta on vain 219€

Seuraavat ryhmät:

Kursseja järjestetään sekä Oulussa että Kempeleessä seuraavasti:

Oulun ryhmä aloittaa 1.3

Ryhmätreenit joka toinen Maanantai 1.3 lähtien klo 16.30-17.30.

Treenit: 1.3, 15.3, 29.3, 12.4.

Paikka: Oulun Kiropraktiikka & Fysioterapiakeskus, Ratakatu 9, Oulu

Hinta 219€ 

Ilmoittautuminen alla olevan lomakkeen kautta.

Ilmoittautumisen jälkeen varaa aika ensimmäistä yksilökäyntiä varten (Äitiysfysioterapia 60min/ Marjaana) ja kirjoita lisätietokenttään, että olet osallistumassa kurssille.

Ensimmäinen aika on hyvä varata ennen 1.3 eli ennen ensimmäistä ryhmätreeniä.

Maksu suoritetaan ensimmäisen yksilökäynnin yhteydessä. Kurssin voi maksaa myös kahdessa erässä. 

Ilmoittautuminen Oulun ryhmään!

Ilmoittaudu mukaan täyttämällä alla olevat tiedot. Ilmoittautumisen jälkeen muista käydä varaamassa ensimmäinen yksilökäynti (äitiysfysioterapia 60min) ennen ensimmäistä ryhmätapaamista. Luethan ilmoittautumisehdot ennen ilmoittautumista.

Kempeleen ryhmä aloittaa to 18.3

Ryhmätreenit joka toinen Torstai 16.30-17.25

Treenit: 18.3, 1.4, 15.4 ja 29.4

Paikka: Kuntomo, kauppakeskus Zeppelin 2krs

Hinta: Kuntomon jäsenille 199e ja ei-jäsenille 229e

Ilmoittautuminen Kuntomon nettisivujen kautta, alla suora linkki.

Ilmoittautumisen jälkeen varaa aika ensimmäistä yksilökäyntiä varten (Äitiysfysioterapia 60min/ Marjaana) ja kirjoita lisätietokenttään, että olet osallistumassa kurssille.

Ensimmäinen aika on hyvä varata ennen ensimmäistä ryhmätreeniä.